Selasa, 10 Mei 2016
11:03 PTG
Holaaaaaa.!! Lamanya rasa tak berblog blog Hahaha dah bersarang dah blog ni :'D

Malam ni rasa rajin nak kongsi cerita pasal Zara join class makeup untuk day look and night look. Dah lama dah duk usha class makeup dalam facebook, instagram and memang banyak yang buat class maleup tapi semuanya mahal dalam RM250 keatas sahaja. Disebabkan bajet Zara tak seberapa nak banyak Zara teruskan usaha mencari class makeup yang cukup-cukup dengan bajet Zara. Haaa ada suatu hari tu Zara tengah syok scrool facebook lepastu ternampak yang kawan Zara ada share tentang kawan dia yang tengah nak buat class makeup yang hanya dikenakan bayaran RM100 sahaja. Fuh, tunggu apa lagi Zara pun terus save number phone dia tu dan terus whatsapp tanya tentang class makeup tu.


                                                                  *ni gambar lokasi*




                                             *antara alat-alat makup yang telah disediakan*



                                            * brush makeup yang bermacam-macam jenis *

Banyak tips yang Zara dapat bila join class makeup macam ni, antaranya Zara dah tahu macam mana cara yang betul nak blend foundation, macam mana nak pakai eyeshadow untuk day look and night look, cara nak pakai blusher, cara nak shading muka dengan menggunakan shading berbentuk powder, cara nak highlight kan muka bagi nampak shining glowing, and banyak lagi lah. 
Korang kalau yang jenis berminat boleh lah try join mana-mana class makeup sebab memang tak rugi pun tau, korang dapat belajar dan korang akan tahu apa yang betul dan apa yang salah bila korang cuba letakkan apa-apa jenis makeup kat muka even benda tu just powder mesti ada teknik yang betul tau!
 Zara nak kongsikan antara barang-barang favorite zara:

- Mac foundation code NC25
- Pro Conclear code Classic Ivory
- Odbo highlight
- Mac Setting Powder code Light Plus
- Obuse untuk bentukkan kening


















Label:





cbox
blog archive
My Online Diaries